

Maker | Dunja Jocic |
Duur | 60 min |
De macht van de blik
Het begon met een nogal expliciet balletstuk voor die tijd (1912): Prélude à l’après-midi d’un faune van Nijinsky. Choreograaf Dunja Jocić vroeg zich af wat er zou gebeuren als ze de zwijgende faun (een soort mythologisch mensenwezen) uit dat stuk, zou transformeren tot een nimf. Wat als degene die altijd geobserveerd werd, opeens terugkijkt? Dunja laat ons met haar 7 haast vloeibare dansers zien dat je een oude klassieker weer mega relevant kunt maken. Want zelfs meer dan 100 jaar na het stuk van Nijinski is ruimte innemen voor veel vrouwen nog altijd niet vanzelfsprekend. Ontdek deze filmische voorstelling met oude muziek van Debussy in een nieuw jasje van Jonathan Bonny.
Dunja Jocić creëert filmische dansvoorstellingen die de diepten van de menselijke geest blootleggen. In haar prijswinnende werk voel je haar achtergrond in ballet en die van topsporter in voormalig Joegoslavië. Als veelgevraagd choreograaf voor grote balletgezelschappen in Duitsland, Italië en Zwitserland stijgt ze met haar internationale reputatie dwars door het glazen plafond.
Choreografie en regie: Dunja Jocić
Performers: Raffaella Esposito, Terra Kell, Anna Mercurio, Tiemen Stemerding, Ivan Toochetti, Tom van de Ven.
Compositie: Claude Debussy, Jonathan Bonny
Licht ontwerp: Nuno Salsinha
Kostuum ontwerp: Ivana Vasić
Acquisitie & tourneeplanning: Bureau Berbee & Jansen
Scene fotografie: Oliver Look

Korzo Zaal