

Een repertoire van nieuwe muziek, opgegraven uit de stadsranden, bloeiend in en rond de Haagse stedelijke onderbuik.
In Bloom is een reeks concerten die wordt gehost door Korzo en is samengesteld door de Haagse performers James A.-McEwan en Lise Morrison. Zij presenteren het werk van een door hen samengestelde groep van jonge muzikanten, performers en componisten afkomstig uit de muziek- en kunstscene van Den Haag en omringende steden.
Deze editie bevat drie reeksen, verschillend van aanpak, maar elk op hun eigen manier raakend aan de ideeën van grenzen - esthetische grenzen, fysieke grenzen, de grens tussen geluid en zicht, en de digitale en fysieke wereld - en daartussen en eroverheen schuivend op verschillende manieren.
Anna Khvyl is een muzikant, componist en curator uit Kiev die momenteel in Den Haag woont. Haar installatiewerk is ontwikkeld voor tentoonstellingen in heel Europa, en ze treedt ook regelmatig op met haar elektronische solo-act, die varieert van op synths gebaseerde geluiden ondersteund door hints van elektronische beats, tot brede klanktapijten opgebouwd rond veldopnames. Haar huidige werk doet onderzoek naar geluid, ruimte en collectief geheugen.
Anna heeft van Korzo en In Bloom de opdracht gekregen om een werk te maken, specifiek voor deze editie van In Bloom, waarin het begrip en het doel van grenzen worden verkend. Ze werkt hiervoor samen met het Dyvyna Ensemble.
Contrafacta is het duo van Jesse Broekman (bas, elektronica) en Christian Smith (drums, video), afkomstig uit Gent en Den Haag. Hoewel ze al vele malen hebben samengewerkt in hun hoedanigheid als componist en percussionist, is dit project hun eerste opname als uitvoerend duo. Deze editie van In Bloom toont een van hun eerste live-optredens in dit nieuwe project, waarbij ze werk spelen van hun debuutalbum A Place to Sing at Night, dat in de zomer van 2022 zal verschijnen op het in Boston gevestigde label Moon Villain.
In een creatief proces van enkele jaren manipuleerde het duo samples uit de jaren '70 en '80 popmuziek uit Milaan, Teheran en Buenos Aires tot onherkenbare geluiden. Gecombineerd met de frenetieke mimiek van de bas en percussie, worden de uitgedroogde en gekorrelde nummers getransformeerd in een meeslepende wereld van zalige elektronische en percussieve texturen, vol met snel bewegende lo-fi projecties.
Myrtó Nizami is een componist en pianist uit Griekenland, momenteel woonachtig in Den Haag, wiens werk te zien is geweest in optredens en festivals door heel Europa. Geïnspireerd door poëzie, schilderkunst, filosofie en politiek, zoekt haar muziek naar een vloeiende plasticiteit in steeds veranderende klanken, in werken voor akoestische instrumenten, stem en elektronica, maar ook in werk voor film en theater. Tijdens In Bloom presenteert ze "Magmatics" voor basklarinet, video en elektronica, gecomponeerd in 2021/2022 in samenwerking met beeldend kunstenaar Mieke Robroeks. Het werk verkent het concept van caleidoscopische transformaties en de expressie daarvan als instrument wanneer het wordt toegepast op zowel het sonische als het visuele medium. Het stuk zal worden uitgevoerd door klarinettiste Mathilde Lettinga.


Korzo Studio