

Vier het monsterlijke, het groteske!
‘It is thus not lack of cleanliness or health that causes abjection but what disturbs identity, system and order. What does not respect borders, positions, rules. The in-between, the ambiguous, the composite’ - Powers of Horror, Julia Kristeva
Onze vlezige lichamen scheiden een overvloed aan vloeistoffen in verschillende kleuren en consistenties af. We verliezen haar, huid, tanden en nagels met ons uiteindelijke en onvermijdelijke verval tot besluit. Ondanks de natuur van dit proces, streven maatschappelijke idealen van reinheid ernaar om deze realiteit te onderdrukken.
In HUNTER wordt de staat van verstoting/afstoting met open armen ontvangen. Samen met haar levensgrote dubbelganger presenteert Courtney May Robertson beelden waarin het monsterlijke en groteske triomfantelijk gevierd worden en overdaad gekoesterd wordt. Het duo ontmoet elkaar binnen een samensmelting van pornografie, horror en melodrama; drie zeer fysieke genres die vaak afgedaan worden als ‘low culture’. Deze thema’s vormen in HUNTER echter een plek waar ruimte is voor ongefilterde overgave en overdaad.
LET OP: deze voorstelling wordt afgeraden voor personen onder 16 jaar. Het bevat flitsende lichten en verwijzingen naar zelfverwonding, die door de toeschouwers als schokkend ervaren kunnen worden.
Korzo x de Pizzabakkers
|
Geniet voor de voorstelling van een pizza bij de Pizzabakkers. Voor €8,50 kun je kiezen uit een aantal pizza's. Klik hieronder om een reservering te maken! |
Courtney May Robertson (Schotland, 1992) is een Rotterdamse performer en maker. Na haar afstuderen in 2013 sloot ze zich aan bij Club Guy & Roni's Poetic Disasters Club. Sindsdien heeft ze veelvuldig opgetreden in heel Europa in werk van onder meer Jan Martens, Connor Schumacher en Florentina Holzinger. In 2015 begon Courtney met het creëren van haar eigen kleinschalige / DIY geproduceerde performances. Vanaf 2020 is ze artist in residence bij ICK Artist Space in Amsterdam; haar recente werk wordt ook gecoproduceerd door Dansateliers Rotterdam.
Als getraind danseres begint Courtney's werk met het lichaam, maar overspant het verschillende disciplines waaronder video, generatieve kunst en schrijven. Terugkerende onderwerp in haar werk draait om een wijdverspreid fenomeen dat ze heeft gedefinieerd als 'het meedogenloze verlangen om te domineren’. Voor het concept van THE WOMAN DESTROYED kreeg ze De Troffel 2020; Festival Cement’s stimuleringsprijs voor jonge makers. Ook werd ze genomineerd voor de Belgische equivalent, de Roel Verniers Prijs van Het Theater Festival België. In 2021 ontving ze de Young Artsupport Amsterdam (YAA) prijs. Haar korte solo the pleasure of stepping off a horse when it’s moving at full speed (2020), werd geselecteerd voor Aerowaves Twenty22. Courtney presenteert haar werk in o.a. Nederland, Noorwegen, Polen, Ierland, Denemarken, België, Frankrijk, Italië en Zweden.
Concept, choreografie en uitvoering | Courtney May Robertson |
Geluidsontwerp | Puck Schot (Acidic Male) |
Licht- en decorontwerp | Manuel Boutreur |
Poppendesign | Ronald Schinkelshoek |
Discomfort devices | BNDSN |
Dramaturgie | Lara van Lookeren |
Productieleiding | Lena Meijer |
Coproducenten | Dansateliers, Dans Brabant, ICK Artist Space Dans Amsterdam, Grand Theater Groningen |
Met steun van | Stimuleringsfonds Design Grant, Gemeente Rotterdam, AFK |
Met dank aan | Yoko Haveman |


Korzo Zaal