

Gezelschap | Teddy's Last Ride |
Duur | 60 min |
Onderdeel van |
Roots & Identity
Language no problem We Are Public |
Programmalijn |
Roots & IdentityMakers tonen hoe zij omgaan met vragen over afkomst, identiteit, kolonialisme, gender en historische gebeurtenissen.
|
Een multidisciplinaire danstheatervoorstelling over de eerste negen weken na de conceptie.
In de eerste negen weken na de conceptie is het biologisch niet mogelijk vast te stellen of het embryo mannelijk of vrouwelijk wordt, of x. Negen weken later zal worden uitgemaakt of het een jongen of een meisje wordt als een blanco blad dat vrijwel onmiddellijk door de buitenwereld roze of blauw wordt gekleurd.
9 Weeks From Now is een multidisciplinaire danstheatervoorstelling over de eerste negen weken na de conceptie en de reis van het opgroeien; het gaat over wie je bent, hoe je gezien wordt volgens de maatschappij op basis van het geslacht dat je is toegewezen en wie je wilt of moet zijn.
Met deze voorstelling, geschreven en geregisseerd door Andy Smart, onderzoekt Teddy's Last Ride gender in relatie tot familiedynamiek. Drie individuen worden geconfronteerd met de reis van de veilige staat in de warme baarmoeder naar de realisatie van het uniek, anders, 'goed' of 'fout' zijn.
Deze voorstelling is geselecteerd voor We Are Public-leden.
Credits
Artistieke ontwikkeling en regie | Andy Smart |
Choreografie | Iacopo Loliva, Viviana Fabiano, Milan Schudel |
Script | Andy Smart |
Creative Production | Agnese Fiocchi |
Uitgevoerd door | Viviana Fabiano, Helene Vrijdag, Milan Schudel |
Compositie | Jonathan Bonny |
Dramaturgie | Isabel van Hauwe |
Scenografie, lichtontwerp en visuals | BrotherTill |
Kostuumontwerp | Teun Seuren |
Geluidsontwerp | BrotherTill |
Lichtontwerp | BrotherTill, Iwan Kolk |
Lichttechniek | Iwan Kolk |
Geluidstechniek | Sjors Mulder |
Productieleiding | Suzanne Verhagen, Myrthe Boshart |
Technische productie | Sanne Hensen |
Zakelijke leiding | Luisa Redenbacher |
Zakelijke ondersteuning | Marinda de Groot |
Marketing | Marinus Pranger, Tom Tieman |
Campagnebeeld | Marleen Annema (fotograaf), Elena Ivona (styling), Douwe de Boer (licht) |
Coproducenten | Grand Theatre Groningen, Associazione Culturale Ferrara OFF |
Sponsoren en fondsen | FPK, Grand Theatre, Gemeente Groningen, Ministerie Buitenlandse Zaken, Ferrara Off, Norma, BNG, Prins Bernhard Cultuurfonds, Amarte, Beringer Hazewinkel, Fonds21 |


Korzo Zaal