Korzo
Korzo

Je bezoek

FAQ - Studio X

Livestream, online event & on demand

Bij een livestream wordt de voorstelling live gefilmd met meerdere camera’s en de opname wordt online uitgezonden. Bij een live event is de stream niet live, maar van te voren opgenomen. De livestream en live events starten automatisch op een vaste aanvangstijd en kunnen niet worden gepauzeerd of terug gekeken.

Bij on demand is de voorstelling van te voren opgenomen. De opname is gedurende een bepaalde periode te zien op een door jou gekozen tijdstip. Je kan terugspoelen.

 

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen over streaming in Studio X. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij, neem dan - tijdens onze openingstijden - contact met ons op via info@korzo.nl of 070 363 7540.

  • Wat heb ik nodig om de stream te bekijken?
    - Je eigen toegangscode en/of link naar de stream.
    - Een goede internetverbinding.Via een vaste kabel werkt het beste, maar via WIFI of 3G/4G is eventueel ook mogelijk.
    - Een moderne smartphone, tablet, computer of TV om de stream op te bekijken. Dit apparaat moet beschikken over een up to date internet browser, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge of Apple Safari.

  • Welke internetbrowsers zijn geschikt om de stream te bekijken?
    De meestgebruikte moderne browsers worden ondersteund, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Apple Safari. Let er wel op dat je browser recentelijk is bijgewerkt, zodat deze up-to-date is.

  • Wat moet ik doen als ik geen beeld krijg of als het beeld vastloopt?
    Vaak is even de pagina verversen/refreshen voldoende. Dat doe je via F5 op het toetsenbord (op Windows) of Command ⌘ + R (op de Mac). Vaak is in de browser ook een icoontje (ronde pijl) te vinden waarmee u ook kunt verversen.

    Wat vaak ook helpt, is even een andere browser of een heel ander apparaat proberen. Wij adviseren Google Chrome, maar Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Apple Safari worden ook ondersteund.

  • Ik heb wel beeld, maar geen geluid. Wat moet ik doen?
    Controleer of het volume van het apparaat zelf aan staat. Controleer ook het volume van de videoplayer zelf door met de muis naar de onderkant van de stream te gaan en het volume icoontje verschijnt. Tot slot: als je aan het casten bent, controleer dan zowel het volume op de TV als het apparaat vanaf waar de stream verzonden wordt!

  • Kan ik de stream casten via Google Chromecast op mijn TV?
    Jazeker! Wij adviseren dit te doen vanaf een laptop of desktop computer. Let er wel op dat Chromecasten alleen werkt vanuit de Google Chrome browser. Indien je een tablet of smartphone wilt gebruiken, let er dan op dat dit geen iPhone of iPad is, maar bijvoorbeeld een Google Chromebook of een andere tablet met het Android/ChromeOS besturingssysteem van Google. Ervaart u problemen? Kijk dan eens naar deze snelstartgids van Google.

    Wil je casten vanaf een iPhone of iPad? Cast dan via een Apple TV.

  • Kan ik de stream casten via Apple TV op mijn TV?
    Ja, dit werkt vanaf je iPhone, iPad of Macbook.

  • Ik heb problemen met het casten, wat moet ik doen?
    Controleer of het apparaat vanaf waar je wilt casten op hetzelfde WiFi netwerk zit als je Chromecast en/of Apple TV. Is dat al het geval? Ververs de pagina waarop de stream te zien is in je browser en start daarna je Chromecast en/of Apple TV opnieuw op en probeer het nogmaals.

  • Kan ik de browser van mijn TV zelf gebruiken om de stream te bekijken?
    Dit is mogelijk, mits je televisie dit ondersteunt. Hoe nieuwer de TV, hoe groter de kans dat dit werkt. Let er uiteraard wel op dat je geen typefout maakt bij het overtypen van de toegangscode.

  • Kan ik de unieke link doorsturen naar anderen?
    Dat kan, maar heeft geen zin. De stream is namelijk maar vanaf 1 device tegelijkertijd te bekijken. Wij adviseren dan ook om de link NIET door te sturen naar iemand anders, als u tenminste zelf ook van de voorstelling wilt genieten.

  • Kan ik de stream vanuit het buitenland bekijken?
    Ja, ook vanuit het buitenland kan de stream worden bekeken.

  • Met hoeveel apparaten kan tegelijkertijd gekeken worden?
    Tegelijkertijd kan er met één unieke code op één apparaat gekeken worden. Wel is het mogelijk om van apparaat te wisselen tijdens de stream, maar tegelijkertijd zal er slechts één apparaat tegelijkertijd actief mogen zijn.

  • Mag ik de livestream opnemen?
    Dit is ten strengste verboden.

  • Is er tijdens de (live)stream hulp op afstand voor (technische) vragen?
    Op dit moment is er geen helpdesk aanwezig. Mocht het niet gelukt zijn de (live)stream ge bekijken, neem dan contact op met info@korzo.nl en we sturen je een link om de stream alsnog te bekijken.

  • Wat moet ik doen als ik mijn unieke link en/of toegangscode niet kan vinden?
    De unieke link wordt direct na ontvangst van betaling, direct per e-mail verzonden. Geen mail ontvangen? Controleer de spam/ongewenste mail folder. Neem contact met ons op als je de code nog steeds niet kan vinden.

  • Wanneer ontvang ik de link om de livestream te bekijken?
    De unieke link wordt direct na ontvangst van uw betaling, direct per e-mail verzonden. Geen mail ontvangen? Controleer uw spam/ongewenste mail folder. Neem contact met ons op als je de code nog steeds niet kan vinden.

  • Wat moet ik doen als mijn code ongeldig blijkt te zijn?
    Heb op de link doorgeklikt vanuit uw order e-mail? De code wordt dan automatisch voor je ingevuld. Lukt dit niet en heb je handmatig de code ingevoerd? Controleer goed of je geen typefout gemaakt heeft. Neem contact met ons op als het nog steeds niet lukt.

Cookies

Korzo gebruikt verschillende soorten cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Wil je dit liever niet, klik dan op minimale cookies. Lees ons Privacy statement en cookiebeleid.

Cookies accepteren Minimale cookies