Korzo
Korzo

Je bezoek

FAQ - Studio X

Livestream, live event of on demand

Bij een livestream wordt de voorstelling live gefilmd met meerdere camera’s en de opname wordt online uitgezonden. Bij een live event is de stream niet live, maar van te voren opgenomen. De livestream en live events starten automatisch op een vaste aanvangstijd en kunnen niet worden gepauzeerd of terug gekeken.

Bij on demand is de voorstelling van te voren opgenomen. De opname is gedurende een bepaalde periode te zien op een door jou gekozen tijdstip. Na de 1e keer inloggen is de stream 24 uur lang te bekijken.

 

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen over streaming in Studio X. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij, neem dan contact met ons op via info@korzo.nl of 070 363 7540.

  • Heb ik een ticket nodig?
    Ja, je hebt een ticket nodig om een unieke code te ontvangen waarmee je de livestream, live event of on demand voorstelling kan bekijken in Studio X. Tickets zijn verkrijgbaar via de agenda. Voor gratis programma's in de Pop-Up ruimte heb je geen ticket nodig.

 

  • Wanneer ontvang ik de link en code om de stream te bekijken?
    De unieke code wordt direct na ontvangst van je betaling per e-mail verzonden. Het onderwerp van deze e-mail is 'Korzo Studio X access code(s) / toegangscode(s)'. In deze mail vind je ook de directe link naar de (live)stream. Geen mail ontvangen? Controleer dan je spam/ongewenste mail. Neem contact op met info@korzo.nl als je de mail onverhoopt kwijt bent geraakt.

 

  • Wat heb ik nodig om de online stream in de Theaterzaal te bekijken?
    Studio X is ontwikkeld voor laptop en desktopcomputer. Ook met een tablet is het platform goed te bekijken met bijgewerkte browser. De beste ervaring heb je bovendien met de Google Chrome browser.

    Zorg tevens voor een goede internetverbinding nodig, bij voorkeur via een kabel, maar WiFi of 4G werkt ook.

    Je hebt een persoonlijke toegangscode nodig. Je ontvangt deze code in een aparte mail direct na de orderbevestigingsmail. De Theaterzaal en On demand zaal zijn tevens via x.korzo.nl te bereiken.

 

  • Is er ondersteuning beschikbaar tijdens de stream?
    Ja, tijdens een livestream of live event zijn we in Studio X direct bereikbaar via de chat rechtsonder in beeld, per e-mail via info@korzo.nl of telefonisch via 070 363 7540.

    Bij een on demandstream is de kassa bereikbaar op doordeweekse dagen tussen 12.00 en 17.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 18.00 uur.

 

  • Welke internetbrowsers zijn geschikt om de stream te bekijken?
    De maXimale beleving krijg je met gebruik van Google Chrome. In andere browsers kan het gebeuren dat de navigatie in beeld blijft staan. Let er op dat je browser recentelijk is bijgewerkt, zodat deze up-to-date is.

 

  • Wat moet ik doen als ik geen beeld krijg of als het beeld vastloopt?
    Vaak is even de pagina verversen/refreshen voldoende. Dat doe je via F5 op het toetsenbord (Windows) of Command ⌘ + R (Mac). Klik vervolgens weer op de ‘playbutton’. Wat vaak ook helpt, is even een andere browser of een heel ander apparaat proberen. Wij adviseren Google Chrome.

 

  • Ik heb wel beeld, maar geen geluid, wat moet ik doen?
    Controleer of het volume van het apparaat zelf aan staat. Controleer ook het volume van de Vimeoplayer door met je muis over het beeld te gaan. Het volume aanpassen vind je rechtsonder. Soms zit de volumeknop bovenin je beeld. Als je aan het casten bent, controleer dan ook het volume op de tv.

 

  • Kan ik de stream casten via AirPlay of Google Chromecast op mijn tv?
    Studio X maakt gebruik van een Vimeo-embed in een browser. Casten werkt vaak alleen via de Vimeo app voor iPhone, iPad en Android apparaten en niet altijd in de browser van Studio X. Lukt het niet? Vraag in de chat dan om de light versie; je wordt dan doorgelinkt naar een platte website die vaak wel te casten is. Lees ook de tips van Vimeo of raadpleeg de snelstartgids van Google.

 

  • Kan ik de stream casten via Apple TV op mijn tv?
    We kunnen de cast vanaf iPhone, iPad of MacBook niet 100% garanderen. Raadpleeg de uitleg van Apple zelf en neem voldoende tijd om de (live)stream te testen. Wij adviseren om de ‘Synchrone weergave’ niet te gebruiken, omdat dit de verbinding niet ten goede komt.

    Krijg je een foutmelding? Zorg dat je Apple TV is bijgewerkt met de meest recente updates. Kijk hier voor uitleg van Apple zelf. Vraag bij problemen via de chat om de light versie en probeer het nog eens.

 

  • Ik heb problemen met het casten, wat moet ik doen?
    Controleer of het apparaat vanaf waar je wilt casten op hetzelfde wifinetwerk zit als je Chromecast en/of Apple TV. Is dat al het geval? Ververs de pagina waarop de stream te zien is in je browser en start daarna je Chromecast en/of Apple TV opnieuw op en probeer het nogmaals. Je kan ook via de chat om de light versie vragen en het daarmee proberen.

 

  • Kan ik de browser van mijn tv zelf gebruiken om de stream te bekijken?
    Dit is mogelijk, mits je televisie dit ondersteunt. Hoe nieuwer de tv, hoe groter de kans dat dit werkt. Let er uiteraard wel op dat je geen typefout maakt bij het overtypen van de toegangscode.

 

  • Kan ik de stream op een later moment terugkijken?
    Helaas kan je de stream niet terugkijken, tenzij je een on demand ticket hebt gekocht. Dat is de stream gedurende 24 uur na 1e inlog te bekijken.

 

  • Kan ik de stream met andere mensen bekijken?
    Nadat je een online ticket hebt gekocht, ontvang je een unieke code waarmee je op één apparaat tegelijk kan inloggen. Het is aan jou om te beslissen met hoeveel mensen je de stream bekijkt.

    Kijk je met meerdere personen? Denk er dan eens over na om een Xtra ticket te kopen om de artiesten en Korzo te ondersteunen. Wij waarderen iedere donatie!

 

  • Kan ik de code naar iemand anders sturen om de weergave te delen?
    Dat kan, maar heeft geen zin. De stream is namelijk maar vanaf één apparaat tegelijkertijd te bekijken. Wij adviseren dan ook om de code NIET door te sturen naar iemand anders, als je tenminste zelf ook van de voorstelling wilt genieten.

 

  • Mag ik de stream opnemen?
    Nee, dit mag niet.

 

  • Ik kan mijn persoonlijke toegangscode niet vinden. Wat kan ik doen?
    De persoonlijke code staat in de tweede mail die je direct ontvangt na de orderbevestiging. Controleer je spam voor het geval de e-mail daarin staat. De onderwerpregel van de mail is ‘Korzo Studio X toegangscode / access code'. Mocht je de e-mail niet kunnen vinden, neem dan contact op met info@korzo.nl of de live chat.

Cookies

Korzo gebruikt verschillende soorten cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Wil je dit liever niet, klik dan op minimale cookies. Lees ons Privacy statement en cookiebeleid.

Cookies accepteren Minimale cookies